broiler kalkun BIG-6Turki jenis “Big-6” berkembang menjadi 20-24 kg berat hidup pada usia enam bulan. Baka broiler ini mempunyai pengeluaran telur yang agak besar. Ayam belanda mengambil 100 telur dalam satu tahun. Kelemahan baka ini adalah, kerana berat badan yang besar di kawin, ayam belimbing sangat jarang menyuburkan betina. Oleh itu, pembiakan baka ini dilakukan oleh stesen pengeraman.

Peringkat seks aktif di kalkun ini bermula pada 6 bulan, tetapi sejak jarang memberi anak di rumah, saat ini mereka disembelih oleh seekor burung dewasa. Untuk mendapatkan hasil daging yang baik, adalah penting untuk memilih asas makanan yang betul, dan untuk menjalankan pencegahan penyakit. Pertimbangkan makanan yang paling sesuai untuk ayam belanda dan burung dewasa.

Pangkalan makanan untuk kalkun

Ia sangat penting untuk memberi makan ayam belanda dengan makanan selama 1.5-2 bulan. Jangan campurkan barli, jagung atau mana-mana makanan pepejal yang lain dan gantikan sepenuhnya dengan suapan campuran suapan. Turki perlu mendapatkan semua nutrien yang diperlukan untuk pertumbuhan selanjutnya.

Feed pepejal dicampur menjadi makanan penggemukan dari umur dua bulan anak ayam. Mustard, jelatang, bawang hijau dan makanan herba lain boleh ditambah ke umpan bermula, bermula dari hari ketiga kandungan kalkun.

Jagung memberikan kulit ayam belanda warna kuning yang indah, dan daging – naungan kemerahan yang sihat. Feed secara beransur-ansur dapat menggantikan makanan kalkun. Kemudian mereka akan mendapat kurang berat, yang baik untuk merealisasikan seluruh bangkai. Jika bulan keempat hingga keenam mengandungi kalkun pada bijian dan buruan hijau, daging mereka akan lebih baik. Kepada ayam belanda terus mendapat berat badan dengan makanan seperti itu, mereka perlu dipindahkan ke makanan bijirin secara beransur-ansur. Di samping itu, untuk memberi makan seekor burung dewasa, makanan bijirin akan memerlukan lebih banyak daripada makanan kilang.

Kandungan kalkun

Setiap orang dewasa diperlukan 2 m2 kawasan. Jadi kalkun akan dapat berjalan di sekitar burung hantu, dan kebanyakan nutrien akan diproses menjadi serat otot. “Big-6” kalkun disimpan dalam kandang tertutup di dalam bangunan, kerana baka ini tidak bertolak ansur walaupun draf yang sedikit. Bahagian tinggi kandang tidak akan membolehkan kalkun terbang ke bahagian lain rumah dan meminimumkan risiko penyakit virus berkembang di burung dewasa.

The minus baka ini adalah imuniti semulajadi yang rendah, jadi perlu untuk mencegah pelbagai penyakit dan menularkan ayam belanda muda dari penyakit Newcastle.