Tahun ini, ditanam tiga jenis lada manis: bunga hitam, merah dan kuning. Semua buah-buahan yang baik dan manis, dan satu tanaman varieti lada kuning “Keajaiban emas” memberikan buah pahit entah bagaimana. Walaupun tidak saya atau jiran pahit saya jiran ini tidak diletakkan.

Alain yang terhormat! Malangnya, banyak pembuat percutian pada tahun-tahun kebelakangan ini telah mengadu tentang pemisahan semula lada yang manis dan pahit. Anda marah bahawa lada manis adalah pahit, tetapi sahabat saya adalah kekasih yang sombong lada pahit. Apa yang mengejutkannya apabila buah lada pahitnya manis, tanpa sedikit ketajaman.

Sebab-sebab seperti metamorfosis adalah dua. Yang pertama – penembusan dengan jiran yang pahit, atau perniagaan yang tidak adil dari pengeluar benih. Fakta adalah bahawa dalam pakej dengan benih biasa “manis” boleh mendapatkan benih dari bunga peregyolennogo. Kemudian tumbuhan akan tumbuh dari itu, buah-buahan yang akan menjadi warna dan saiz yang sama seperti dalam keterangan yang diisytiharkan, tetapi rasa adalah sebaliknya.

Sudah tentu, setiap rasa benih sebelum penanaman tidak akan cuba. Tetapi ada dua cara dari keadaan ini. Yang pertama adalah untuk menukar firma yang menghasilkan benih itu, dan lebih baik, jika anda menulis surat kepada “penyayang” yang dialamatkan kepadanya.

Kaedah kedua umumnya terletak pada permukaan. Gunakan biji anda sendiri, atau bawanya dari rakan-rakan anda yang yakin dengan kepelbagaian. Kumpulkan benih hanya dari buah-buahan tempoh penuaian pertama dan kedua. Rip dari belukar pada biji yang anda perlukan buah masak sepenuhnya. Setelah membasuhnya selama seminggu, pilih benih daripadanya, basuh, keringkan dan letakkannya sehingga musim bunga.